Wednesday, September 15, 2010

Savn!

I dag savner jeg veldig terrengsykkelen min! Hadde vært så gøy med en real tur i skogen. Desverre står sykkelen på klepp, så da må jeg klare meg uten, til etter cupavslutninegn.. I mellomtiden legger jeg ut et lite bilde av den!!

På tur

I dag er jeg på tur med tippoldebarnet til roald amundsen:-) stas! Nå koser vi oss med kaffe på gjelleråsen!!

Wednesday, September 08, 2010

Back on blogg, back in oslo og Oslo sykkelfestival!!

Da er jeg back in business. Bloggen har fått et løft (?) og jeg er klar for å begynne å skrive litt igjen. Jeg er som du sikkert har forstått via overskriften, tilbake i Oslo. Jeg er tilbake til studiene og denne høsten er skolebenken min på Menighetsfakultetet (MF). Her skal jeg ta samfunnsfag. Etter endt studieår her er jeg faktisk ferdig utdannet lærer. Det er egentlig litt kult å tenke på, men også litt skremmende. Heldigvis driver jeg jo på med denne syklinga, noe som gjør at jeg sikkert ikke blir voksen og begynner å jobbe fullt med en gang. Jeg ser frem til året på MF. Det blir for min del en ny studiestil ettersom jeg etter 3 år på høgskolen er vant med mye obligatorisk undervisning, mappekrav og små klasser. På mf er det lagt opp til mer egenstudie, samt store forelesninger.

Jeg har valgt å gå på MF i år for å komme ett steg nærmere det å satse fullt på sykkelen. MF gjør sykkelsatsingen min litt lettere, da jeg er mer fri til å dra på treningsleir og står mer fritt i forhold til hvordan jeg vil legge opp dagen, så lenge jeg møter opp til eksamen i desember. Men for all del. Jeg skal ikke være useriøs student. Bare styre det litt mer selv.

Ellers er neste konkurranse i Oslo nå til helgen. Så om du er i Oslo, er det utrolig gøy om du tar turen å heier på lørdag kl 16.00. For mer informasjon om arrangementet sjekk ut www.oslosykkelfestival.no

Sunday, August 08, 2010

Dobbelt til alfa

Tina nr 1 og tone nr 2:-) selv ble jeg nr 8. tina vant også sammenlagt, og fikk poengtrøya:-)

Friday, August 06, 2010

Dag 2 i Tønsberg

Det var med spenning vi jentene i dag stilte på startstreken med juniorgutta! Det ble et hardt løp og det ble tidlig spredning på oss jenter. Jeg merket selv at beina var greie og at det gikk fint i bakkene.. Kom bak 2 velter i løpet av den 3. runden og kjente at det tærte på kreftene da guttene begynte å støte på toppen av det hele. Måtte gi slipp på hovedfeltet med 4 jenter forran meg. Jeg ble syklende alene i overakant av en, men tok igjen ei svensk jente inn på den siste runden. Det var godt med litt selskap/hvile i vinden. Da det gjenstod knappe 5 km ble vi tatt igjen av 3 andre jenter. Planen var egentlig å ta spurten, men da det kom en trailer som motgående trafikk i det jeg skulle gå forbi på venstre siden, lot jeg være og tok til takke med en 7.plass. Regner med mor er fornøyd med den avgjørelsen :)

Tina ble nr 2 og Tone nr 10!

Jeg sitter fortsatt med poengtrøya og håper jeg kan ta den med helt til slutten av helgen!

I morgen venter 12 nye mil i ett litt mer kupert terreng!!

Tønsberg 4 dagers

Etter en periode med mye god trening er det atter på igjen med konkurranse. I går kjørte vi bakketempo som prolog i løpet Tønsberg 4 dagers.

Kroppen har fungert bra i det siste, både på flater og i bakker, så kjente jeg var veldig spent før start. På rulla klarte jeg å finne en viss ro, men var meget klar til start, så var av 15 mim før jeg skulle ut og fikk prøvd noen gir i en bakke som gikk paralellt med den vi skulle sykle. Før løpet hadde jeg en pep-talk med treneren som sa jeg skulle holde igjen den første delen (jeg har en tendens til å gi alt til å begynne med) for så å knalle til i det bratte partiet og over kulen.

Jeg gjorde som treneren sa og prøvde å holde igjen i første parti, og finne en fin og lett rytme. Da det bratte partiet kom var det bare å kjøre på. PÅ toppen av bakken før vi startet på innspurten stod min tidligere trener og ropte at jeg lå 1 sek forran (eller bak, litt usikker) så det kunne holde til seier. Jeg gira opp og kjørte på alt jeg makta og hadde inne. Jeg stivna helt siste 8 meterne, men fikk kava meg over streken pustende som ett damplokomotiv.

Fikk ikke høre tiden før jeg plutselig ble ropt opp på pallent til 1. plass!! det var helt vanvittig!! Moro å endelig få det til. Tina ble nr 2, 3 sekunder bak meg og ett par hundredeler forran nr 3. Så da ble det dobbelt til Alfa.

Gleder meg til en lang fellesstart sammen med guttene i dag!!

Thursday, July 08, 2010

Still in sweden

Dag 4 er unnagjort og vi er over hallvegs i U6 cycletours. Vi er uten ledertrøyen etter en hard og litt frustrernde etappe i går og stillte derfor som "frie" ryttere til løpet i dag.

Jeg har hatt en fin form denne uka. Virker som om beina endelig begynner å komme i siget etter et år med mye forskjellig trening. Jeg har hele sesongen følt meg gjennomsnitlig sterkere enn jeg har gjort tidligere, men virkelig ikke fått det ut på sykkelen. Det har av den grunn vært litt frustrerende med uhell den første dagen og iherdig jobbing for å beholde den gule trøya i går. Jobbingen var langt i fra bortkastet men førte oss ikke der vi ville, men dog. Kjøring blir man sterk av, og sterk nok blir man jo aldri, så er bare å kjøre på!

Etappen i dag var gateritt. Gateritt er nok den delen av sykling jeg like aller best. Farten, teknikken og spillet. Noe ved det som bare får meg til å ville sykle fort! Jeg kom godt i gang tidlig, men visste jeg måtte spille kortene riktig for å kunne være med å kjempe i teten. Jeg prøvde å la lagene jobbe, men klarte ikke alltid å dy meg, så ble ett par bruddforsøk. Kom desverre avgårde alene, og da er det liten vits å kjøre da det likevel er lag som kjører det inn igjen. Ble derfor til at jeg satset på en bra spurt. Dagens oppløp var langt og bredt og jeg lå som nr 4 ut av siste sving. Dette er egentlig en ideel plassering, feilen i dag var bare at det ikke ble kjørt fort nok og det dermed tettet seg litt på sidene i det spurten startet. Jeg fikk sneket meg fra midten av feltet og ut på siden og spurtet inn til en 4. plass. Ikke langt bak nr 3. Lit surt å igjen bli nr 4..

Ny dag i morgen!

update kommer :D

Tuesday, July 06, 2010

Stang inn for Thor, stang ut for meg

Det er en stor norsk dag, Thor har atter vunnet en etapper i Tour de France med mesterskapstrøya og Tina har fortsatt gultrøyen i U6 cycletour. Bare for å få det på plass med en gang.

Det har vært en ambivalent dag for meg. Kroppen begynner endelig å fungere og med gultrøyen i laget trengte jeg denne formen i dag for å svare på bruddforsøk og kjøring fra de andre lagene. Beina var som sagt på plass, hodet hang også med, men hellet uteble. Første uhell skjedde allerede 2. runde, da kjede kilte seg og og jeg dermed ikke kunne trø.. Litt teit giring av meg, men dog.. Jeg fikk hjelp og kom meg kjapt på sykkelen. Feltet gikk relativt rolig i motvinden, så jeg hentet det kontrollert inn og fant plassen min i feltet. 3. runde gikk som smurt.. vi prøvde å få avgårde Tina men lyktes ikke da både svenske, dansker og belgisere var på med en gang. 4. runde gikk fint til å begynne med, og jeg smilte nesten da vi begynte på det siste gruspartiet og jeg følte beina fortsatt var fine så jeg kunne hjelpe Tina med poeng og sekundsanking i spurten. Men så var det dette hellet, nederst i grusbakken sier det ikke bara puff, men pang, og der var forhjulet flatt. Servicebilen var et stykke bak da feltet hadde sprukket opp den siste bakken, og jeg stod forlatt av feltet da bilen kom. Fikk skiftet forhjul og startet jakten, men klarte akkurat ikke å ta inn hovedfeltet før målgang, dermed kom jeg 42 sek bak vinneren..

men sånn er det nå en gang. Godt å kjenne at formen kan komme også i år, etter en formmessig litt kjedelig vårsesong.

I morgen venter en 77 km lang etappe. Jeg gleder meg til å komme i gang!

Alt makter jeg i han som gjør meg sterk!!